EmarketingWay voix du numérique (partout)

Revue de tendance des technologies par Mickaël Jouyaux, consultant & formateur, Montréal Paris.

Is your business spending too much time on Facebook ?

le 6 octobre 2013

Countless articles and studies have focused on the negative psychological consequences of Facebook. They include everything from depression (seeing friends’ awesome vacation photos while you’re sitting at a computer can sparkFOMO, or « Fear of Missing Out ») to relationship problems (a British survey found that nearly one-third of divorce filings in 2011 mentioned Facebook).

Researchers in Norway have even published a new psychological scale to measure Facebook addiction. Yet, while these all focus on personal afflictions, I wonder whether there’s a similar phenomenon with businesses today.

Full article here

Source : Mashable

Publicité

Votre commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l’aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion /  Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l’aide de votre compte Twitter. Déconnexion /  Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l’aide de votre compte Facebook. Déconnexion /  Changer )

Connexion à %s

%d blogueurs aiment cette page :